kolmapäev, 26. juuni 2013

Charlaine Harris- Surnud, kuni jõuab öö. Sookie Stackhouse, esimene raamat

True Bloodi nimelisest sarjad on paljud tõenäoliselt kas rohkem või vähem midagi kuulnud. Võimalik, et ka vaatama juhtunud, või siis nagu mina, on selle sarja fännid. Ma peatun hetkel sarjal, sest ma olin enda peale lausa pahane, et ma seda vaatama hakaksin, aga sarja tegijate poolt oli see üliosavalt tehtud. Nii, et iga osa lõppes nii põnevalt, et sa lihtsalt pidid järgmist osa vaatama. Kui nüüd raamatu juurde tagasi tulla, siis minuni jõudis see vahetult enne jaanipäeva täiesti juhuslikult ja ma polnudki suuremat pikemalt mõelnud selle peale, et juu siis sarja aluseks ikka üks raamat on. Ja veel milline raamat! Ladusat lugemist jagus mulle mitmeks õhtuks. Seiklused haarasid mu mõnusalt endasse ja ausaltöeldes unustasin ma selle sarja peaaegu ära ja nautisin raamatut täiega. Muidugi suured kiitused raamatu tõlkijale, kellele tuleb au anda, et vaid mõnes kohas tahaks mõnda muud sõna kasutada ja kes on tegelikult oma oskusliku sõnakasutusega loo mõnusalt edasi andnud. Raamat räägib siis ise noorest naisest, kelle vanemad on surnud, kes elab koos oma vanaemaga. Tal on vend ning eriline anne. Ta nimelt kuuleb teiste inimeste mõtteid. Maailmas kus ta elab on äsja teatavaks saanud ammune saladus, et nende seas on ebasurnud, ehk vampiirid ning nüüd püüavad nad - vähemalt osad neist- integreeruda tavainimeste sekka. Sookie töötab ettekandjana ühes baaris ning kogu seiklus hakkab pihta siis kui nende väikelinna satub esimene vampiir. Ta pälvib kohe Sookie tähelepanu ja mitte ainult sellepärast, et ta on vampiir. Kuigi see on esialgu põhiline. Samasugusesse õhinasse satub ka Sookie vanaema. Kuid koos vampiiriga saabuvad ka teated mõrvadest, kus noored naised on kägistatud ning nende kehadel on vampiirihammustused. Kahtluse alla satuvad nii vampiir Bill, kui ka Sookie vend, kes on kõigi nende tüdrukutega "väheke müranud". Mis sellest kõigest edasi saab, tasub lugeda ka neil, kes sarja tegelikult juba näinud on ja teavad millega see kõik lõppeb. Huvitav oli ikka ja nagu ma juba mainisin, siis lugeda oli mõnus ja ladus. Hetkel on sarjast ilmunud kokku 10 raamatut.

1 kommentaar:

Diana ütles ...

Kas ka see sari on lõpuks ometi ära tõlgitud? Tore ju, nüüd kui Sookie Stackhouse raamatute sari jõudis originaalis viimase raamatuni, said lõpuks eestlased ka oma varianid :)

Kui te tahate ette teada, kuidas Sookie lood lõppevad, siis seda saate lugeda siit http://soberraamat.blogspot.com/2013/05/dead-ever-after.html

Blog.tr.ee